Drunk

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Версия от 12:07, 20 октября 2017; PixCat (обсуждение | вклад) (Новая страница: «thumb|420px|Пьяница хочет славы. File:MostlyJustDrink.PNG|thumb|420px|Пьяница рассказывает о сво…»)
(разн.) ← Предыдущая версия | Текущая версия (разн.) | Следующая версия → (разн.)
Перейти к навигацииПерейти к поиску
Пьяница хочет славы.
Пьяница рассказывает о своей прославленной профессии.

Пьяниц можно найти в режиме приключений, они часто тусуются в "Пьянящих холмах" в холмистых поселениях. Они обычные дварфы, которые проводят много времени за употреблением алкоголя. Они пойдут с вами независимо от того, как получат свою долю славы. Пьяницы ценятся за то, что могут связать толпы монстров и взять на себя основные атаки, пока путешественник со своим более умелым отрядом продвигаются и целятся для нанесения точных ударов.

В техническом плане, у пьяниц есть свой токен юнитов.

D4Dwarf.png Этой статье присвоена категория «Д» — значит «Дварфы». Это значит, что в ней встречаются смешные шутки, не очень смешные шутки, совсем не смешные шутки, всякие внутриигровые приколы и ссылки на форум Bay12. Не верьте всему, что тут понаписали, и не расстраивайтесь, если чего-то не поняли.


This is the normal state for dwarves. Whenever possible, dwarves will attempt to remain at least partially inebriated; being even the slightest bit tipsy can increase a dwarf's efficiency and productivity, and the effect appears to be directly proportional to the amount of alcohol consumed. Being sober for too long can induce periods of melancholy, self-reflection, and depression. Dwarves deprived of alcohol have reported remembering traumatic childhood events, such as the breaking of their first toy anvil, their first encounter with miasma, or the time Papa Urist was torn limb from limb by elephants in the fortress foyer.

Most dwarves are not particularly choosy about the kind of hooch they ingest, but over time, some dwarves will begin to favor wine over beer; these dwarves are likely to one day rise to nobility, where snobbish behavior is expected and rewarded. Even dwarven nobles strive to remain as drunk as possible. Many is the merchant who has left a fortress with a trade agreement that was scrawled by a completely smashed baron whose speech was slurred so badly that no consonants were heard during the entire negotiation. In these situations, the dwarves tend to come out ahead, because there are very few merchants willing to deny a good bargain to a reeling, bearded maniac with more weapons than skin cells.