Style project: различия между версиями
Нет описания правки |
|||
Строка 3: | Строка 3: | ||
=== Украшение магмой === | === Украшение магмой === | ||
Копайте каналы вокруг важных частей вашей крепости и наполняйте их [[магма]] | Копайте каналы вокруг важных частей вашей крепости и наполняйте их [[магма|магмой]]! Сделайте впечатляющими комнаты и гробницы вашей знати. Порази гостей огненно-горячим входом в крепость. | ||
=== Мозаика === | === Мозаика === | ||
Это займет много времени, чтобы заготовить груды каменных [[блок]] | Это займет много времени, чтобы заготовить груды каменных [[блок|блоков]] разных цветов, выкопать комнату под мозаику, выбрать дизайн, и потом сделать саму мозаику. Это не принесет абсолютно никакой пользы в игре - поэтому это чистой воды стилевой проект. | ||
Для дополнительных очков стиля постройте свою мозаику из втягивающихся [[мост]] | Для дополнительных очков стиля постройте свою мозаику из втягивающихся [[мост|мостов]] размером 1x1, свяжите их с одним или несколькими [[рычаг|рычагами]]. Остается только дернуть рычаг, чтобы на вашем полу изменилась мозаика. А ещё лучше - добавьте [[генератор импульсов]] и ваша мозаика на полу будет в постоянном движении! | ||
=== Горгульи === | === Горгульи === | ||
Сделай кучу статуй из того же самого камня, из каких сделаны ваши стены. Установи самые страшные из них (опционально страшные - это | Сделай кучу статуй из того же самого камня, из каких сделаны ваши стены. Установи самые страшные из них (опционально страшные - это [[качество|некачественные]]) на вершину стен, как горгулей. | ||
=== Охотничий домик === | === Охотничий домик === | ||
Домик [[Охотник|охотника]], с помещением под разделку животных, food providing chaps, with 1x1 totem stockpiles along the walls to display impressive/exotic kills, a recessed fireplace (wood furnace), small table and chair clusters and a private stockpile of booze (only the best) and fine food. Give it a wood floor for that cozy feel, and maybe intersperse 1x1 stockpiles for tanned skins on the floor, and once a skin is place, forbid it and remove the stockpile, leaving you with animal skin rugs! | |||
=== Дварфийский бункер === | === Дварфийский бункер === | ||
Строка 31: | Строка 31: | ||
Along the lines of the hunter’s lodge, but also including a fishery workshop and a fishing pier. | Along the lines of the hunter’s lodge, but also including a fishery workshop and a fishing pier. | ||
=== | === Хранилища с юбилейными монетами === | ||
Create a vault with commemorative [[coin]]s for each year of the fort, made out of a different [[metal]] or [[alloy]] each year. Once a vault is full (don’t use bins, so all those lovely coins are on display!), seal the chamber, and dig out another. | Create a vault with commemorative [[coin]]s for each year of the fort, made out of a different [[metal]] or [[alloy]] each year. Once a vault is full (don’t use bins, so all those lovely coins are on display!), seal the chamber, and dig out another. | ||
Версия от 10:42, 19 сентября 2016
Данная статья помечена как не оконченная. Вы можете прочитать эту статью на английском или помочь проекту её переводом. |
Стилевые проекты добавляют стиль, реализм или интерес форту. Они могут быть любого размера и сложности, от небольшого и простого до огромного и замысловатого. Хотя многие мегапроекты включают в себя элементы стиля и есть некоторые совпадения в категориях, мегапроекты определяются, прежде всего, своим размером, а стилевые проекты определяются своим содержанием. Если вы делаете что-то только потому, что "так хотели бы мои дварфы", скорее всего это стилевой проект.
Украшение магмой
Копайте каналы вокруг важных частей вашей крепости и наполняйте их магмой! Сделайте впечатляющими комнаты и гробницы вашей знати. Порази гостей огненно-горячим входом в крепость.
Мозаика
Это займет много времени, чтобы заготовить груды каменных блоков разных цветов, выкопать комнату под мозаику, выбрать дизайн, и потом сделать саму мозаику. Это не принесет абсолютно никакой пользы в игре - поэтому это чистой воды стилевой проект.
Для дополнительных очков стиля постройте свою мозаику из втягивающихся мостов размером 1x1, свяжите их с одним или несколькими рычагами. Остается только дернуть рычаг, чтобы на вашем полу изменилась мозаика. А ещё лучше - добавьте генератор импульсов и ваша мозаика на полу будет в постоянном движении!
Горгульи
Сделай кучу статуй из того же самого камня, из каких сделаны ваши стены. Установи самые страшные из них (опционально страшные - это некачественные) на вершину стен, как горгулей.
Охотничий домик
Домик охотника, с помещением под разделку животных, food providing chaps, with 1x1 totem stockpiles along the walls to display impressive/exotic kills, a recessed fireplace (wood furnace), small table and chair clusters and a private stockpile of booze (only the best) and fine food. Give it a wood floor for that cozy feel, and maybe intersperse 1x1 stockpiles for tanned skins on the floor, and once a skin is place, forbid it and remove the stockpile, leaving you with animal skin rugs!
Дварфийский бункер
Your traps have been breached, your bridge won’t close, your military is on the ropes, and your dwarves are hiding. What do you do? Retreat to the dwarven bunker and seal the gate! There is NO way in or out (except a back way out to the outside) and it contains levers to seal off the fortress from the outside world. Also contains 60 beds, a well, space for some workshops, backup food and ale storage, and some backup stone and wood in storage. All that’s needed to survive in the bunker, or to build a wagon and evacuate… while providing a staging point for future reclamation efforts! Warning: Alcohol storage difficult due to how your dwarves keep trying to drink the stores. Remember to forbid the alcohol and the barrels that hold it.
Убежище 101
Create a dwarven bunker as above, but burrow some dwarves (bonus points if you use nobles and a single vampire) inside and seal it off. Add a chute for giving them food and booze and see how long it takes for them to all go insane.
Божественное жилище
Hollow out a big, tall cavern and put a bunch of temples in it, one for each of the dwarven gods your dwarves worship. Each temple should look unique and different. The God of Fortresses looks like a fortress, God of Mountains like a natural cave, God of Dawn has a golden wall on the east side with clear glass in front, etc. Make it several Z-levels high of empty space (some temples are shorter, with arched roofs). Bonus points if you include a 10x10 mosaic of the God’s Symbol on the floor of the temple.
Сады
Create an outdoor area showcasing the natural scenery, complete with winding dirt paths, ponds with islands and bridges, paved plazas, picnic tables and chairs, artfully placed statues, obsidian pavilions, marble columns, porcelain fountains, and so forth. Is the in-game effect exactly the same as plopping down a few random statues outside? Of course. Does it look nicer? If you use your imagination, sure!
Рыбацкий домик
Along the lines of the hunter’s lodge, but also including a fishery workshop and a fishing pier.
Хранилища с юбилейными монетами
Create a vault with commemorative coins for each year of the fort, made out of a different metal or alloy each year. Once a vault is full (don’t use bins, so all those lovely coins are on display!), seal the chamber, and dig out another.
Наблюдательные вышки
Вышки, 5x5 блоков (3x3 внутри) с лестницей на верхний этаж, где установлено окно, позволяющее наблюдать за окрестностями. Бонус за крышу с скатами. БОЛЬШОЙ бонус, если башня будет из одного материала. (Белая Башня, Черная Башня, etc.)
Nicer Housing
Add some interest to your housing units with multiple rooms, or even balconies overlooking a cliff face or cavern. Build multi floor housing units with workshops on the bottom floor and housing on the upper floors. Sure, your dwarves may have to wait for their fancy new homes, and they might not even like them any better, but that’s never the point of style projects!
Произведение Архитектуры
Огромный мост - мегапроект. Но если вместо опор у него двадцатиуровневые статуи, то это - стилевой проект. Making an enormous castle is a megaproject. Making an exact replica of Winterfell is a mega-style project!
Статуи героев
Keep pumping out statues until you have one of each of your legendary fighters, then give each of them a statue of themselves.
The Vault
Create a vault, complete with gated, lever controlled entrance with guard animals and traps. Put all your most valuable stuff in high-quality-only stockpiles in the vault. Make separate vaults for different things or materials.
Bird Coops
Give each female bird her own little nook with her own nest box, and a door in front you can lock to keep her eggs safe from greedy dwarven hands.
Indoor Waterfalls
A perfect marriage of style and functionality, a well-placed waterfall in your legendary dining hall or other area of high traffic will not only look beautiful, but the mist generated will result in happy dwarves! Try building one out of the front of your fortress. Make the grand entrance directly underneath, then just sit back and watch as traveling merchants look upon your dwarven engineering in awe.
- Bonus points if the waterfall is incorporated into your power generation and screw pump system, so it never needs maintenance.
Водонапорная башня
Вместо просто насосов и систем шлюзов, поставляющих воду в водопады и на фермы, закачайте всю воду в цистерну над входом в крепость, и при помощи люков поливайте то место, которое вам необходимо полить. В два раза больше очков за систему рециркуляции воды. В три раза - за магмонапорную башню.