Body detail plan token: различия между версиями

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску
(категории)
(Перевел большую часть)
Строка 9: Строка 9:
| ADD_MATERIAL  
| ADD_MATERIAL  
|
|
* identifier
* идентификатор
* material template
* шаблон материала
| Adds a new material to the creature based on the specified template and assigned to the specified identifier.
| Добавляет новый материал существу, основанный на указанном шаблоне и идентификаторе.


|-  
|-  
| ADD_TISSUE  
| ADD_TISSUE  
|
|
* identifier
* идентификатор
* tissue template
* шаблон ткани
| Adds a new tissue to the creature based on the specified template and assigned to the specified identifier.
| Добавляет новую ткань существу, основанный на указанном шаблоне и идентификаторе.


|-  
|-  
| BODY_DETAIL_PLAN  
| BODY_DETAIL_PLAN  
|
|
| Begins defining a body detail plan for use in creature raws
| Определяет подробный план тела существа для его последующего использования.


|-  
|-  
| BP_LAYERS  
| BP_LAYERS  
|
|
*BY_CATEGORY or BY_TYPE or BY_TOKEN
*BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
*body part
*часть тела
*tissue name or tissue ARG# for innermost tissue
*название ткани или ARG# ткани для внутренней ткани
*tissue thickness
*толщина ткани
*tissue name or tissue ARG# for second innermost tissue
*название ткани или ARG# ткани для второй внутренней ткани
*tissue thickness
*толщина ткани
*tissue name or tissue ARG# for third innermost tissue
*название ткани или ARG# ткани для третьей внутренней ткани
*tissue thickness
*толщина ткани
etc...
и т.д.
| Defines a series of tissue layers. Alternatively to specifying a tissue, variable arguments can be entered (numbered arbitrarily to a max of 5) to be filled with tissues when the plan is called in the creature entry. The SELECT_TISSUE creature token with TL_RELATIVE_THICKNESS can change tissue thickness, but tissue ''layering'' is hard to do without a new detail plan.
|Defines a series of tissue layers. Alternatively to specifying a tissue, variable arguments can be entered (numbered arbitrarily to a max of 5) to be filled with tissues when the plan is called in the creature entry. The SELECT_TISSUE creature token with TL_RELATIVE_THICKNESS can change tissue thickness, but tissue ''layering'' is hard to do without a new detail plan.


|-  
|-  
| BP_LAYERS_OVER  
| BP_LAYERS_OVER  
|
|
| Works like BP_LAYERS, but defines layers over existing layers.
| Работает как BP_LAYERS, но так же определяет свои слои поверх предыдущих.


|-  
|-  
| BP_LAYERS_UNDER
| BP_LAYERS_UNDER
|
|
| Works like BP_LAYERS, but defines layers under existing layers.
| Работает как BP_LAYERS, но определяет слои в соответствии с существующими слоями.


|-  
|-  
| BP_POSITION  
| BP_POSITION  
|
|
*BY_CATEGORY or BY_TYPE or BY_TOKEN
*BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
*body part
*часть тела
*position token
*положение маркера
| Defines a position for the specified body part (the nose is assigned the position FRONT, as it's on the front of the face). This has some effects on combat, attacks and the like. Valid position tokens are FRONT, BACK, SIDES, TOP and BOTTOM.
| Определяет положение указанной части тела, (для носа указана позиция FRONT, и нос находится на передней части лица. Это дает разные эффекты во время боя, атаки и прочего. Допустимые позиции: FRONT, BACK, SIDES, TOP и BOTTOM.


|-  
|-  
| BP_RELATION  
| BP_RELATION  
|
|
*BY_CATEGORY or BY_TYPE or BY_TOKEN
*BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
*body part to be affected
*затрагиевымые части тела
*relation token
*отношение маркера
*BY_CATEGORY or BY_TYPE or BY_TOKEN
*BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
*parent body part
*родительская часть тела
*coverage
*охват
| Defines a positional relationship between one body part and another (the right eyelid is AROUND the right eye with coverage 50, as it only partially covers the eye). This has some effects on combat, attacks and the like. Valid relation tokens are AROUND, SURROUNDED_BY, ABOVE, BELOW, IN_FRONT, BEHIND, CLEANS, and CLEANED_BY. The lattermost two tokens are used when specifying parts that clean each other (such as eyelids to eyes).
| Определяет позиционное отношение между двумя частями тела (правое веко располагается вокруг правого глаза с охватом в 50, оно только частично закрывает глаз). Это дает разные эффекты во время боя, атаки и прочего. Допустимые позиции: AROUND, SURROUNDED_BY, ABOVE, BELOW, IN_FRONT, BEHIND, CLEANS и CLEANED_BY. The lattermost two tokens are used when specifying parts that clean each other (such as eyelids to eyes).


|-  
|-  
| BP_RELSIZE  
| BP_RELSIZE  
|
|
*BY_CATEGORY (or, presumably, BY_TYPE or BY_TOKEN)
*BY_CATEGORY (или, предположительно, BY_TYPE или BY_TOKEN)
*body part
*часть тела
*relsize
*relsize
| Defines a relsize for the selected body part for the current body detail plan
| Defines a relsize for the selected body part for the current body detail plan

Версия от 16:30, 8 ноября 2013

Данная статья помечена как не оконченная.
Вы можете прочитать эту статью на английском или помочь проекту её переводом.
Токен Аргументы Описание
ADD_MATERIAL
  • идентификатор
  • шаблон материала
Добавляет новый материал существу, основанный на указанном шаблоне и идентификаторе.
ADD_TISSUE
  • идентификатор
  • шаблон ткани
Добавляет новую ткань существу, основанный на указанном шаблоне и идентификаторе.
BODY_DETAIL_PLAN Определяет подробный план тела существа для его последующего использования.
BP_LAYERS
  • BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
  • часть тела
  • название ткани или ARG# ткани для внутренней ткани
  • толщина ткани
  • название ткани или ARG# ткани для второй внутренней ткани
  • толщина ткани
  • название ткани или ARG# ткани для третьей внутренней ткани
  • толщина ткани

и т.д.

Defines a series of tissue layers. Alternatively to specifying a tissue, variable arguments can be entered (numbered arbitrarily to a max of 5) to be filled with tissues when the plan is called in the creature entry. The SELECT_TISSUE creature token with TL_RELATIVE_THICKNESS can change tissue thickness, but tissue layering is hard to do without a new detail plan.
BP_LAYERS_OVER Работает как BP_LAYERS, но так же определяет свои слои поверх предыдущих.
BP_LAYERS_UNDER Работает как BP_LAYERS, но определяет слои в соответствии с существующими слоями.
BP_POSITION
  • BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
  • часть тела
  • положение маркера
Определяет положение указанной части тела, (для носа указана позиция FRONT, и нос находится на передней части лица. Это дает разные эффекты во время боя, атаки и прочего. Допустимые позиции: FRONT, BACK, SIDES, TOP и BOTTOM.
BP_RELATION
  • BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
  • затрагиевымые части тела
  • отношение маркера
  • BY_CATEGORY или BY_TYPE или BY_TOKEN
  • родительская часть тела
  • охват
Определяет позиционное отношение между двумя частями тела (правое веко располагается вокруг правого глаза с охватом в 50, оно только частично закрывает глаз). Это дает разные эффекты во время боя, атаки и прочего. Допустимые позиции: AROUND, SURROUNDED_BY, ABOVE, BELOW, IN_FRONT, BEHIND, CLEANS и CLEANED_BY. The lattermost two tokens are used when specifying parts that clean each other (such as eyelids to eyes).
BP_RELSIZE
  • BY_CATEGORY (или, предположительно, BY_TYPE или BY_TOKEN)
  • часть тела
  • relsize
Defines a relsize for the selected body part for the current body detail plan