Dwarf cancels task: Dangerous terrain: различия между версиями
(Новая страница: «{{elven}} {{заготовка}} {{bn-ru|{{DFtext|Dwarf cancels task: Dangerous terrain}}|Дварф прекратил задание: Опасная терри…») |
Arex (обсуждение | вклад) (Обновление + интервики) |
||
Строка 4: | Строка 4: | ||
Это сообщение значит, что на пути дварфа попалась клетка с [[magma|магмой]] или высоким уровнем [[water|воды]]. В случае с водой дварфы будут идти через воду глубиной [3/7] и ниже; и сбрасывать задание, если столкнутся с водой глубиной [4/7] и выше. Это часто случаются, когда игроки медленно заполняют бассейны или рвы или что у вас там. Дварф пытается пересечь наполняющийся бассейн и сбрасывает задание как только попадает на тайл с уровнем воды [4/7]. | Это сообщение значит, что на пути дварфа попалась клетка с [[magma|магмой]] или высоким уровнем [[water|воды]]. В случае с водой дварфы будут идти через воду глубиной [3/7] и ниже; и сбрасывать задание, если столкнутся с водой глубиной [4/7] и выше. Это часто случаются, когда игроки медленно заполняют бассейны или рвы или что у вас там. Дварф пытается пересечь наполняющийся бассейн и сбрасывает задание как только попадает на тайл с уровнем воды [4/7]. | ||
Solid furniture without a floor also counts as dangerous terrain. For instance, a dwarf standing on the top of a raised [[bridge]] will cancel its job, with this cancellation message. | |||
Магма, конечно, тоже может попасть на путь дварфа и вызвать сбрасывание, но для магмы достаточно глубины в [1/7]. | Магма, конечно, тоже может попасть на путь дварфа и вызвать сбрасывание, но для магмы достаточно глубины в [1/7]. | ||
[[Channel|Channeling]] can occasionally cause a dwarf to step down into a newly-dug hole just as its filling up with water (or magma!), leading to a "dangerous terrain" warning. To reduce this problem you can designate the soon-to-be-flooded tiles as [[traffic|restricted traffic]] areas to encourage your dwarves to go around. Also, digging out the channel prior to breaching the source will prevent many opportunities for digging dwarves to end up in the drink. | |||
Fortresses with [[waterfall]]s near high traffic areas or meeting areas can generate these messages with annoying frequency, though it can be amusing to see | Fortresses with [[waterfall]]s near high traffic areas or meeting areas can generate these messages with annoying frequency, though it can be amusing to see "Dwarf cancels Attend [[Party]]: Dangerous terrain" when a partygoer steps underneath the waterfall in your dining room or sculpture garden. To limit warnings caused by waterfalls you can reduce the amount of water in motion and/or block frequently-inundated tiles with a [[statue]] or [[fortification]]. | ||
It can also mean the dwarf is currently in dangerous terrain, and is canceling a job on the other side of the map or that the dwarf requires building materials that are at the bottom of a lake or river. | It can also mean the dwarf is currently in dangerous terrain, and is canceling a job on the other side of the map or that the dwarf requires building materials that are at the bottom of a lake or river. | ||
Строка 16: | Строка 18: | ||
{{Errors FAQ}} | {{Errors FAQ}} | ||
[[en:Dangerous terrain]] |
Версия от 15:19, 29 ноября 2012
Данная статья помечена как не оконченная. Вы можете прочитать эту статью на английском или помочь проекту её переводом. |
Dwarf cancels task: Dangerous terrain ru
Это сообщение значит, что на пути дварфа попалась клетка с магмой или высоким уровнем воды. В случае с водой дварфы будут идти через воду глубиной [3/7] и ниже; и сбрасывать задание, если столкнутся с водой глубиной [4/7] и выше. Это часто случаются, когда игроки медленно заполняют бассейны или рвы или что у вас там. Дварф пытается пересечь наполняющийся бассейн и сбрасывает задание как только попадает на тайл с уровнем воды [4/7].
Solid furniture without a floor also counts as dangerous terrain. For instance, a dwarf standing on the top of a raised bridge will cancel its job, with this cancellation message.
Магма, конечно, тоже может попасть на путь дварфа и вызвать сбрасывание, но для магмы достаточно глубины в [1/7].
Channeling can occasionally cause a dwarf to step down into a newly-dug hole just as its filling up with water (or magma!), leading to a "dangerous terrain" warning. To reduce this problem you can designate the soon-to-be-flooded tiles as restricted traffic areas to encourage your dwarves to go around. Also, digging out the channel prior to breaching the source will prevent many opportunities for digging dwarves to end up in the drink.
Fortresses with waterfalls near high traffic areas or meeting areas can generate these messages with annoying frequency, though it can be amusing to see "Dwarf cancels Attend Party: Dangerous terrain" when a partygoer steps underneath the waterfall in your dining room or sculpture garden. To limit warnings caused by waterfalls you can reduce the amount of water in motion and/or block frequently-inundated tiles with a statue or fortification.
It can also mean the dwarf is currently in dangerous terrain, and is canceling a job on the other side of the map or that the dwarf requires building materials that are at the bottom of a lake or river.
Если на карте присутствует река с ужасными карпами, то это сообщение может означать, что ещё одного дварфа тянут на дно. Fun.