Item token

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску
Announce agreement icon.png Данная статья помечена как не оконченная.
Вы можете прочитать эту статью на английском или помочь проекту её переводом.

Item tokens are the first part in defining the target item in reactions, containing the item type and subtype. They determine the most basic form of item, and made more specific by material tokens. Most item tokens do not have a subtype; for these, either NO_SUBTYPE or NONE must be specified.

Nearly all items are made of a material, though several types expect a creature ID and caste ID (e.g. ANT:SOLDIER) instead. This currently does not work correctlyBug:4973.

Actually defining an item in item raws is done with item definition tokens.

Стандартные токены предметов

# Токен Подтип Описание
0 BAR NONE Слитки, такие как металлы, топливо, или мыло.
1 SMALLGEM NONE Ограненные драгоценные камни, используемые в мастерской ювелира.
2 BLOCKS NONE Блоки любого типа.
3 ROUGH NONE Необработанные драгоценные камни или стекло.
4 BOULDER / STONE NONE Добытые камни.
5 WOOD NONE Дерево.
6 DOOR NONE Двери.
7 FLOODGATE NONE Водяные шлюзы.
8 BED NONE Кровати.
9 CHAIR NONE Стулья и троны.
10 CHAIN NONE Цепи и веревки.
11 FLASK NONE Фляжки.
12 GOBLET NONE Украшения.
13 INSTRUMENT item_instrument.txt Музыкальные инструменты.
14 TOY item_toy.txt Игрушки.
15 WINDOW NONE Чистое стекло.
16 CAGE NONE Клетки.
17 BARREL NONE Бочки.
18 BUCKET NONE Ведра.
19 ANIMALTRAP NONE Ловушки для животных.
20 TABLE NONE Столы.
21 COFFIN NONE Гробы.
22 STATUE NONE Статуи.
23 CORPSE NONE Трупы. Не имеет материала, который может участвовать в реакции, но GET_MATERIAL_FROM_REAGENT will return the "dominant" material.
24 WEAPON item_weapon.txt Оружие.
25 ARMOR item_armor.txt Броня и одежда, одеваемая на верхнюю часть тела.
26 SHOES item_shoes.txt Ботинки.
27 SHIELD item_shield.txt Щиты.
28 HELM item_helm.txt Шлемы.
29 GLOVES item_gloves.txt Рукавицы.
30 BOX NONE Сундуки (деревянные), ящики (каменные), коробки(стеклянные, обычные), и сумки (тканая и кожаная).
31 BIN NONE Корзины.
32 ARMORSTAND NONE Стойки для брони.
33 WEAPONRACK NONE Оружейные стойки.
34 CABINET NONE Шкаф.
35 FIGURINE NONE Figurines.
36 AMULET NONE Амулеты.
37 SCEPTER NONE Скипетры.
38 AMMO item_ammo.txt Боеприпасы для ручного оружия.
39 CROWN NONE Короны.
40 RING NONE Кольца.
41 EARRING NONE Серьги.
42 BRACELET NONE Браслеты.
43 GEM NONE Большие драгоценные камни.
44 ANVIL NONE Наковальни.
45 CORPSEPIECE NONE Части тела. Не имеет материала, который может участвовать в реакции, но GET_MATERIAL_FROM_REAGENT will return the "dominant" material.
46 REMAINS NONE Тела мертвых вредителей. Материал зависит от CREATURE_ID:CASTE.
47 MEAT NONE Разделанное мясо.
48 FISH NONE Разделанная рыба. Материал зависит от CREATURE_ID:CASTE.
49 FISH_RAW NONE Сырая рыба. Материал зависит от CREATURE_ID:CASTE.
50 VERMIN NONE Живые вредители. Материал зависит от CREATURE_ID:CASTE.
51 PET NONE Прирученные вредители. Материал зависит от CREATURE_ID:CASTE.
52 SEEDS NONE Seeds from plants.
53 PLANT NONE Plants.
54 SKIN_TANNED NONE Leather.
55 LEAVES NONE Leaves, usually from quarry bushes.
56 THREAD NONE Thread gathered from webs or made at the farmer's workshop.
57 CLOTH NONE Cloth made at the loom.
58 TOTEM NONE Skull totems.
59 PANTS item_pants.txt Armor and clothing worn on the legs.
60 BACKPACK NONE Backpacks.
61 QUIVER NONE Quivers.
62 CATAPULTPARTS NONE Catapult parts.
63 BALLISTAPARTS NONE Ballista parts.
64 SIEGEAMMO item_siegeammo.txt Siege engine ammunition.
65 BALLISTAARROWHEAD NONE Ballista arrow heads.
66 TRAPPARTS NONE Mechanisms.
67 TRAPCOMP item_trapcomp.txt Trap components.
68 DRINK NONE Alcoholic drinks.
69 POWDER_MISC NONE Powders such as flour, gypsum plaster, dye, or sand.
70 CHEESE NONE Pieces of cheese.
71 FOOD item_food.txt Prepared meals.
72 LIQUID_MISC NONE Liquids such as water, lye, and extracts.
73 COIN NONE Coins.
74 GLOB NONE Fat, tallow, pastes/pressed objects, and small bits of molten rock/metal.
75 ROCK NONE Small rocks (usually sharpened and/or thrown in adventurer mode).
76 PIPE_SECTION NONE Pipe sections.
77 HATCH_COVER NONE Hatch covers.
78 GRATE NONE Grates.
79 QUERN NONE Querns.
80 MILLSTONE NONE Millstones.
81 SPLINT NONE Splints.
82 CRUTCH NONE Crutches.
83 TRACTION_BENCH NONE Traction benches.
84 ORTHOPEDIC_CAST NONE Casts.
85 TOOL item_tool.txt Tools.
86 SLAB NONE Slabs.
87 EGG NONE Eggs. Material is CREATURE_ID:CASTE.
88 BOOK NONE Books.

Limited/Special Use Item Tokens

In several specific locations, the values below can be substituted for the item type and subtype (and be followed directly by the material token).

Token Subtype Valid Uses Description
ANY_CRAFT NONE Reaction [REAGENT] Matches FIGURINE, AMULET, SCEPTER, CROWN, RING, EARRING, or BRACELET.
ANY_RAW_MATERIAL NONE Reaction [REAGENT] Matches POWDER_MISC, BAR, BOULDER, or GLOB.
CRAFTS NONE Reaction [PRODUCT] Produces 1-3 items of type FIGURINE, AMULET, SCEPTER, CROWN, RING, EARRING, or BRACELET.

Related Tokens

These tokens are not Item Tokens at all, but can take the place of them in some circumstances.

Token Subtype Valid Uses Description
METAL_ORE Metal Reaction [REAGENT] Matches a BOULDER item made of a material having [METAL_ORE:<Metal>:###].

See Also