World activities: различия между версиями

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску
(Новая страница: «{{переделать|Требуется перевод}} As time passes in Dwarf Fortress, certain activities happen in the world, outside of the player's influ…»)
 
Нет описания правки
Строка 1: Строка 1:
{{переделать|Требуется перевод}}
{{переделать|Требуется перевод}}
As time passes in Dwarf Fortress, certain activities happen in the world, outside of the player's influence and without their direct input. In older versions, any activity stopped after [[world generation]] finished. Changing this is what is usually referred to as "world activation".
С течением времени в Dwarf Fortress, в мире начинают происходить разные действия, без участия игрока. В старых версиях активность прекращалась после [[world generation|генерации мира]]. Такое изменение называется "Активацией мира".


==Advancing time==
==Продвижение времени==
Every time before you start a new fortress or adventurer, the [[calendar]] is advanced by two weeks. Otherwise time passes at normal fortress/adventurer speed. "Restarting" [[world generation]] is not planned.
Каждый раз, когда вы начинаете играть в режиме крепости или приключений, [[calendar|календарь]] продвигается на две недели. Иначе время бы было такое же медленное как и в режиме приключений/крепости. "Перезапуск" [[world generation|генерации мира]] не планируется.
==Types of activities==
==Виды изменений==
===Succession===
===Последовательность===
Historical figures can get married, have children, do their various jobs, and die. And all of their children do the same as they are also historical figures.
Исторические фигуры могут жениться, иметь детей, выполнять задания, умирать, также как и их дети могут выполнять задания, жениться, убивать и так далее...


The various positions of [[Nobles]] will either be inherited by another historical figure or assigned to a new historical figure by the parent civilization when the position is [[Fun|vacated]] or they have an [[unfortunate accident]].
Различные позиции [[Nobles|знати]] будут унаследованы историческими фигурами, либо новой исторической фигурой, принадлежащей другой цивилизации если должность [[Fun|освобождена]] или произошел [[unfortunate accident|несчастный случай]].
Conflicts over succession and illegitimate site ownership can emerge, and armed usurpations and insurrections can take place.
Могут произойти конфликты из-за незаконного владением места.


===Site changes===
===Изменение мест===
Existing NPC [[site]]s are conquered, liberated, defended, destroyed, reclaimed and new sites are created[http://www.bay12forums.com/smf//index.php?topic=140544.msg6843526#msg6843526] while playing. Bandits will loot villages, armies will conquer cities, and forgotten beasts will ransack fortresses. Abandoned Dwarf Fortresses can be reclaimed by the player later.
Existing NPC [[site]]s are conquered, liberated, defended, destroyed, reclaimed and new sites are created[http://www.bay12forums.com/smf//index.php?topic=140544.msg6843526#msg6843526] while playing. Bandits will loot villages, armies will conquer cities, and forgotten beasts will ransack fortresses. Abandoned Dwarf Fortresses can be reclaimed by the player later.


===Movement===
===Перемещение===
Consequently, all kinds of creatures and groups travel around on the world map: [[Caravan]]s{{verify}}, [[bandit]]s, refugees and migrants, and armies. [[megabeast|The]] [[semi-megabeast|various]] [[forgotten beast|beasts]] don't physically travel on the map yet[http://www.bay12forums.com/smf//index.php?topic=140544.msg6843526#msg6843526].
Consequently, all kinds of creatures and groups travel around on the world map: [[Caravan]]s{{verify}}, [[bandit]]s, refugees and migrants, and armies. [[megabeast|The]] [[semi-megabeast|various]] [[forgotten beast|beasts]] don't physically travel on the map yet[http://www.bay12forums.com/smf//index.php?topic=140544.msg6843526#msg6843526].


Строка 21: Строка 21:
The asterisks {{DFtext|*}} on the fast travel map in adventure mode are creatures and armies moving around on the world map.
The asterisks {{DFtext|*}} on the fast travel map in adventure mode are creatures and armies moving around on the world map.


==Information==
==Информация==
{{DFtext|Greetings from the mountainhomes. Let's discuss our situation.|7:1}}
{{DFtext|Greetings from the mountainhomes. Let's discuss our situation.|7:1}}



Версия от 11:40, 19 сентября 2017

Revision-icon.png Эта статья нуждается в переработке. Причина: Требуется перевод

С течением времени в Dwarf Fortress, в мире начинают происходить разные действия, без участия игрока. В старых версиях активность прекращалась после генерации мира. Такое изменение называется "Активацией мира".

Продвижение времени

Каждый раз, когда вы начинаете играть в режиме крепости или приключений, календарь продвигается на две недели. Иначе время бы было такое же медленное как и в режиме приключений/крепости. "Перезапуск" генерации мира не планируется.

Виды изменений

Последовательность

Исторические фигуры могут жениться, иметь детей, выполнять задания, умирать, также как и их дети могут выполнять задания, жениться, убивать и так далее...

Различные позиции знати будут унаследованы историческими фигурами, либо новой исторической фигурой, принадлежащей другой цивилизации если должность освобождена или произошел несчастный случай. Могут произойти конфликты из-за незаконного владением места.

Изменение мест

Existing NPC sites are conquered, liberated, defended, destroyed, reclaimed and new sites are created[1] while playing. Bandits will loot villages, armies will conquer cities, and forgotten beasts will ransack fortresses. Abandoned Dwarf Fortresses can be reclaimed by the player later.

Перемещение

Consequently, all kinds of creatures and groups travel around on the world map: CaravansТребует проверки, bandits, refugees and migrants, and armies. The various beasts don't physically travel on the map yet[2].

Armies move around the map while playing, for various reasons, including site invasion (not just to the player site), harassment, searching for work, reclamation of sites and more. As invaders need to actually travel the world map to get to your site, embarking close to a site of potential invaders increases the chances of an invasion. Other factors that influence the probability of an invasion are the "effective" population of said siteТребует проверки. In other words, how many soldiers the site can spare to attack you. While a site may have a high population, it may be occupied with other, more important campaigns than the player's site.Требует проверки

The asterisks * on the fast travel map in adventure mode are creatures and armies moving around on the world map.

Информация

Greetings from the mountainhomes. Let's discuss our situation.

In an active fortress session, the player will get information about current events through the liaison. During the meeting, you are presented with a wall of text listing all relevant (and irrelevant) information one after another. Currently this can be more or less ignored, as it doesn't contain much valuable information except in the case of conquest.

Игровой мир
Главное
Карта
Биомы
Особенности
Подземный мир
Цивилизации
Места
Структуры
Прочее