Necromance tower

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску

Башни Некромантов (I) - это особенные структуры построенные некромантами во время генерации мира. Число башен некромантов влияет на популяцию людей (которые требуют не опасное окружение и большие участки нейтральной земли) и на число секретов в генерации мира. Башни некромантов могут доставить много веселья как в режиме приключений так и в режиме крепости.

Режим приключений

In adventurer mode, necromancers are most commonly found in towers. The towers generally have a few necromancers and a lot of undead. Becoming a necromancer yourself requires reading about the secrets of life and death, which are either found on a slab or in a book. If you decide to attack the tower, very high combat skills will be required to survive the zombie guards, and the necromancers themselves will be quick to reanimate any dead companion you happen to have brought. Alternatively, you can become a vampire either by drinking another vampire's blood or defiling a temple, which will make undead passive to your presence (since you're undead yourself now) and allow you to simply stroll your way into the place and even have a chat with the necromancers. Becoming a werebeast may help in fighting the zombies, but keep in mind undead don't tolerate werebeasts like they do with vampires.

Necromancers will occasionally leave the tower with a few zombies, patrol the area, then come back later.

Режим крепости

"Башня" может перечисляться в списке соседей, при выборе места высадки, в одном из экранов может высвечиваться башня некромантов. Некроманты регулярно будут атаковать вас, что приведет к большим объемам веселья, ведь вам нужно быть готовым к борьбе с нечистью.

Игровой мир
Главное
Карта
Биомы
Особенности
Подземный мир
Цивилизации
Места
Структуры
Прочее