Версия игры/50.01: различия между версиями
Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску
GeloMor (обсуждение | вклад) Нет описания правки |
GeloMor (обсуждение | вклад) Нет описания правки |
||
Строка 6: | Строка 6: | ||
Версия 0.50.01 вышла 6 декабря 2022 года и стала первым опубликованном [[Dwarf Fortress Premium|премиумным релизом]]. Выпуск [[Dwarf Fortress Classic|классической версии]] был отложен на несколько недель. | Версия 0.50.01 вышла 6 декабря 2022 года и стала первым опубликованном [[Dwarf Fortress Premium|премиумным релизом]]. Выпуск [[Dwarf Fortress Classic|классической версии]] был отложен на несколько недель. | ||
== Комментарии [[Toady One]] == | == Комментарии [[Toady One]] == | ||
{{Цитата|Небольшая подборка изменений в Dwarf Fortress, включенная в релиз вместе с графикой и звуком. Чрезвычайно неполон и неотредактирован, но, возможно, интересен как артефакт!}} | |||
== Изменения интерфейса == | == Изменения интерфейса == |
Версия от 04:24, 10 декабря 2022
Статья находится в состоянии заготовки, поскольку официальный полный список изменений ещё не был опубликован! Данные, приведённые здесь, являются переводом краткой заметки от разработчика на сайте Kitfox. |
v50 • v0.40 • v0.34 • v0.31 • v0.28 • v0.23 | |
---|---|
|
Версия 0.50.01 вышла 6 декабря 2022 года и стала первым опубликованном премиумным релизом. Выпуск классической версии был отложен на несколько недель.
Комментарии Toady One
Небольшая подборка изменений в Dwarf Fortress, включенная в релиз вместе с графикой и звуком. Чрезвычайно неполон и неотредактирован, но, возможно, интересен как артефакт! |
Изменения интерфейса
- tutorial/guides/tooltips
- all menus improved and have mouse support
- wasd support
- mouse wheel to change elevation, click mouse wheel and drag to recenter
- view multiple elevations at once
- info readout where mouse is
- ui/play area can be scaled/zoomed separately
- can now interact with more menus while unpaused
- right click to leave any menu
- easy to find buttons
- minimap clickable, higher resolution
- population shown by emotion
- food/drink amounts shown at all times
- date/moon/weather shown
- new information hub centralizing a lot of data
- character sheets with tons of accessible info including thoughts and memories
- ability to use closest material when building, and to keep building after placement
- faster zone/stockpile/burrow/track placement
- zones and locations easier to manage, zones and rooms unified into zones
- stockpiles much easier to manage/link/customize
- burrows now easier to manage, burrows can be paused
- minecart hauling system much easier to use
- hospital now a location instead of a zone, so it can span multiple areas, be named, and have associated occupations
- more search filters on lists, more alphabetization, collapsing categories
- new alert and report system
- flow of diplomacy changed, no longer interrupts you, incorporated into alert system
- more feedback on trade screen
- labor settings replaced with work details
- children do chores like hauling
- can now place constructions over existing constructions
- military screen and unit orders combined in easy to use squad menu
- work orders much easier to use, suggested trigger conditions relieve most of the need to build your own
- new button to recenter on locations, easier recentering generally
- surface and depth buttons
- hospital screen and character sheet replace health tab
- standing orders easier to understand and use in info tab
- faster worldgen, now has a history readout as you go
- embarking much easier, more of the map is shown, biome information much easier to find
- site finder faster, shows specific metals, can be stopped
- easier to access difficulty settings and triggers
- legend mode hyperlinks
Прочие изменения
- new goal to become mountainhome
- multi-timeline save system
- mod system revamped, load order
- stress system improved
- jewels easier to find and cutting gems made easier
- easier to find iron
- can choose noble symbols of power
- multiple leather items per skin based on size
- new underground features
- new agitation system in savage areas, elves more demanding
- return of underground invasions
- farm output depends on soil location (caverns better)
- caravan economy tightened considerably, wagons now require baron
- appraisal skill matters in degrees
- new prefs folder to separate out changes you made in settings from the defaults
Исправления
- bins bug - no longer need such a need for quantum stockpiles
- civil war bugs
- megabeast religions now work properly
- many many many more